torsdag 15 augusti 2013

SMÅ GRODORNA ..SMÅ GRODORNA

Ute på loppisaltanen .. dryftas det om världsläget små och stora frågeställningar å problem
Som nu sist DÅ jag tog upp om smågrodorna

Dom där som ser ut som små stenar, som ligger efter vägen
och som plötsligt börjar få liv
Såna..som det har kryllat av.. på olika vägar där jag går
Alla åren ..före detta..då jag fick kryssa mig fram
för att inte trampa ihjäl någon av de små liven
Som ofta blev offer för trafikdöden
Har jag i ÅR BARA stött på några få
Dessutom har grodornas friararior..inte till jämförelsevis varit lika intensivt i år
Då säger de upplysta till mig

Att inne ..uppe i byn ...ELLER hur man nu säger det
DÄR kryllar det av dom¨¨¨

¨¨

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin och magisk helg…
    Kram Nicki

    https://www.facebook.com/photo.php?v=298727466890381&set=vb.100002593898573&type=2&theater

    SvaraRadera
  2. TACK! Nicki ..önskar dig INNERLIGT detsamma KRAM

    SvaraRadera