fredag 13 september 2013

EN TIDLÖSHET i UPP-LYFTANDE


Nu tänker jag ta en helgvila från datorn

Så jag önskar er alla en underbar helg i tidlöshetens sällskap

MEN.. så dök något upp IDAG.som bara måste in

En upp-lyftande tidlöshet i upp-byggnad
så kan man kanske säga
Min granne Kjell
månar och så om gamla lador,som ju INTE bara är gamla lador
Utan ett kulturarv,som är bärare av en historia.. om tid som gått
om människors liv å leverne

Minns själv hur det var FÖRR..då höet först skulle slås
sen hässjas
efter torkning skulle det ladas
kan känna in forntidens andetag och minnas slitet och buset i höladan
då vi skulle trampa höet, för att så mycket som möjligt skulle rymmas
Det var trångt mot slutet ,när man nådde taknocken

Till sin hjälp idag..för att lyfta upp ladan
Så att han kunde lägga dit nya stockar i botten
då det understa lagret ruttnat upp
Hade han Anton
Som kom med POWERtraktorn med lyft,gaffel och skopa

för att bistå i lyftandet

Några som var nyfikna på vad som hände..och varför jag var där
Hos grannhästen..var mina hästar

Och dimman har lättat alltmer..för att ge plats till solen

2 kommentarer:

  1. Du kunde inte hålla dej. . Klåfinger där hahaha!

    SvaraRadera
  2. Nää..får man ett fint scoop..så då kan jag bara inte låta blii ..då blir det fart på mina fötter ..då måste jag bara greppa kameran och ge mig iväg..som igår Det är trevligt med dina inhopp i mitt kommentarsrum..VEM du nu än är OCH det spelar ju ingen roll..för dina ord får mig ju att le och förstå att du läser det jag skriver..TACK för ditt besök :)

    SvaraRadera