onsdag 18 september 2013

TRÖSTEHÄLSNING å LJUSPUNKT

FÖRST vill jag skicka en "TRÖSTEHÄLSNING till Christina


hon med bloggen Grannäs folk och fä
då hon är sjuk..förkyld och liggandes
Hoppas att DU snart är på benen igen
Från Mongoliet.. ett fascinerande land som är rikt på vacker natur och hästar
Dit skulle det vara spännande att få åka
kommer åxå den här musikvideon



SEN har jag fått fjutt på gatlyset..som har varit frånvarande en tid
Han var här i går förmiddag och fixade till det TACK!

Det betyder mycket..särskilt nu i höstens tid
med sitt kompakta mörker..när himmelen är grå
går jag som en berusad ..
när jag går i hagen för att lägga ut lite hö
till det magra betet som nu återstår
ser jag inte så mycket eller så långt fram
Har kunnat se gatlyset bortifrån närmstagrannen..men
det har jag inte haft någon nytta av..det är för långt bort
En enda gatlampas sken..gör mina fötter mindre snubbelbenägna
Har ju en pannlampa...
Fast det ÄR likadant varje år
missar jag ändå ..påfyllnaden av batterier och tändstickor
För den kommer ALLTID lika överraskande och snabbt DEN DÄR HÖSTEN
Eller åxå är det bara så..att jag inte riktigt lyssnar på höstviskningarna
utan jag förtränger nog höstens intåg
Men ändåå.. jag vet ju vad jag behöver
det är ju bara jag själv som får lida..så nog är man IBLAND bra huvudlös

Önskar er alla en dag
med huvud på skaft och några glada skratt

4 kommentarer:

  1. Tack för tanken och hästarna -såg nästan ut som här ;-)

    SvaraRadera
  2. god morgon..precis vad jag tänkte..när jag såg videon..

    SvaraRadera
  3. Viktigt med fräscha batterier, men allra viktigast i brandvarnare! :-)

    SvaraRadera
  4. Det har du anonyme...alldeles rätt i :)

    SvaraRadera