torsdag 10 oktober 2013

GNISTRANDE STJÄRNHIMMEL å VÅRKÄNNINGAR


Lite av varje och annat smått och gott
fyller mina dagars vandring

Här har det varit RENA RAMA VÅRVÄDRET
Efter det häftiga regnet..som fick ge vika
för solen ..bjöds vi på vårvärme och go-vårdofter
ALLTSÅ ett HELT Fantastiskt underbart väder
Så en extra krydda på det
grattades jag på min Ingernamnsdag av min granne Siv
som jag fick en gnistrande bergskristall i gåva av
Det gav liv till några värmeminnen
för då ringde alltid min mor mig,som alla mina syskon å syskonbarn
och grattade oss.. på alla våra olika bemärkelsedagar
Hon var otrolig ..med sitt omtänksamma minne
Så Sivs gåva gav mig glädje DUBBELT upp kan man säga

Vill passa på NU att önska er ALLA några HÄRLIGA dagar
och en sjutusans toppenmysig helg
För i dessa ljuvliga tider.. VET jag inte VART mina steg för mig

2 kommentarer:

  1. Om osäker på vägvalet... ta då sikte på målet du formulerat inombords... och gå... så slösas inget av din dyrbara tid i onödan ;-)
    En alltigenom fin å mysig helg du me

    SvaraRadera
  2. Här slösas ingen tid i onödan..mina steg tar mig dit och där jag mår bra..jag sniffar mig fram vägledd av sanningens väldoftande igenkänningsspår :)

    SvaraRadera