torsdag 17 oktober 2013

MÅNGLANS .. HUVVALIGEN och så GLÄDJE på DET

Igår kväll
lyste månen full och rund med ett magiskt skimmer runt sig

ett ljusskimmer som kameran tyvärr inte lyckades fånga in.

När jag ser ALLT det fantastiska morgonen visar mig på
Flyger tankarna på mig..om hur i all världen
det skulle gå.. att återanpassa mig till statslivet

Huvvaligen..jag ryser vid blotta tanken
Det skulle nog bli den största utmaningen i mitt liv
Då den dagen obevekligen knackar på min dörr
Men då blir det INTE av ålderns MÅSTE
Utan av kroppens frånsägande..av brist på ork
och när den psykiska uppbackningsknappen.. är ur funktion
DÅ....när jag inte längre har något val

Men så fångade jag in några andra flygande tankar
Som sa mig..."jamen då kan du ju sitta på en parkbänk
och fota ALLA människor och allt som händer och sker där..i stan
Och fortsätta blogga OM det
Och tänk vad trevligt att få haffa passerande ungdomar
och berätta OM..NI vet det där med ålderns rätt
HUR det var FÖRR.. i den gamla COOLA TIDEN"
Ibland..njjaa ..lite då och då faktiskt
behöver man nog hänga upp sina tankar på "vädring"
så man ser andra möjligheter..i till synes omöjligheternas irrgångar
i ett framåtblickande


Morgonen.. som nyss väntade på mig därute..var kall
marken hård av kylan och i den hink jag glömt att tömma
var vattnet fruset till IS
Nu är vintern i antågande..så är det bara

Önskar er ALLA en funktionell dag
Och en VARM VÄLKOMENHEMKRAM..till mina barnbarn,dotter o svärson
som varit på en välbehövlig semester i värmen
Till dom och ALLA er andra ..Glöm inte långkalsongerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar