torsdag 7 november 2013

FROSTSTÄNKT SKOG och KULLIGA BERG MED SJÖUTSIKT vid SIDAN OM


Igår gjorde Siv,Kjell och jag sällskap ut i skogen
med ryggsäcken på ryggen och siktet inställt på cykelledsstugan
några km bort i skogen Solen var med oss

och rimfrosten hade lagt ett tunt vitt täcke över skogsvägsstigen...
nästan som om det snöat

Våra fotspår var de första att ge avtryck förutom rävens
som var alldeles färska
Vi passerade forntidens bebodda trakter..då en euforisk andäktigthet kröp på mig
och jag kunde känna deras mödas närvaro i de än kvarstående ruinerna

Mjössjön, som jag mest har sett helheten av från andra sidan
Fick nu ett nytt "ansikte"..
och jag fick in-se hur lång den är
Vet ju att den är ca 1 mil..men synen kan se lite olika på saker å ting
beroende på hur och varifrån man blickar ut..
SOM med allting annat här i världen
Den lilla mysiga stugan..har några eldsjälar timrat upp
B.la min granne Kjell

Här stannade vi en stund..grillade och drack kaffe allt medan Kjell berättade
om tillkomsten av den och den uppgjorda cykelleden
som är ca 1,8 mil lång runt sjön och hem
Till sommaren har jag tänkt ta mig runt..
Och NU till vintern skall jag på skotern visa mina barn och barnbarn
denna vackra plats med sin vidunderligt vackra utsikt

På tillbakavägen ..klättrade Kjell upp på den stora stenen

För att ge ett hum om HUR stor den är
När han tagit sig uppDÅ la min kamera av Den gillade inte kylan..


Önskar er ALLA en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar