fredag 22 november 2013

MORGONKÄRLEK

att stiga upp i den tidiga morgontimman
kan jag NUMER inte vara utan
Det har tagit lite tid för mig att inse det
2012
När människor frågat mig genom tid
Varför? Måste jag kliva upp så tidigt?
Så har jag gett små pusselbitar..och så till mig själv
genom försök till förklaringar om VARFÖR..faktiskt åxå lite urskuldande ibland
Som om det vore något fel.att kliva upp så tidigt
Har sagt att det beror på hästarnas behov
Och så det har det ju varit från BÖRJAN.
Å sicken en tur..att deras behov fick mig att vakna till
TÄNK vad jag annars hade missat att få uppleva
DET som jag nu med kristallklar insikt kommit att förstå
Att jag faktiskt ÄLSKAR att kliva upp tidigt..jo jo..det har jag ju nuddat vid
MÅNGA gånger och skrivit om åxå ..men aldrig riktigt omfamnat HELA den tankens insikt
eller ens stannat upp vid den
Då mina tankars flygande ord
bara fladdrat förbi..med en svans efter sig
av allt det som morgonens TIDIGA timma ger eller mer UPPFYLLER mig
2012
Tystnadens olika ljud äger jag..liksom hela världen ..känns det som
När månen och stjärnorna visar sig
Och när solen dyker upp
Då jag vet att domsamma lyser över HELA världen
Det gör mig ödmjuk
Jag njuter av mina tankars klarsyn
som naturen så frikostigt delger mig och sätter fräs på
Inser min och alla människors litenhet när jag går där i hagen och lägger ut hö

Ibland dyker räven upp vid skogsranden
Oftast hinner jag se den FÖRE hundarna..så jag hinner koppla dom

Det ger mig en helt annan dignitet..när jag VET
Att det är kärleken till det morgonen/naturen ger ..som får mina fötter
att villigt kliva i stövlarna OAVSETT VÄDER
och ta steget ut till den mörka och TYSTA morgonen
SÅ FULL av LIV ..som smittar av sig

Ni skulle bara höra HUR kraftfullt å långt min röst hörs
i den vidsträckta mångmilaskogen..
när jag hoar i den vindstilla och tysta morgonen :)
Sen får ni ju komma ihåg att jag rår över min morgon-dag
Ingen TID håller koll eller pressar på och bestämmer över mig
Den fastlåsta tiden har jag gett "sparken"..det är FÅ gånger
DEN får göra sin röst hörd..att vara pensionär har många fria fördelar

En magisk och kärleksfull helg önskar jag er alla

4 kommentarer:

  1. Önskar dej desamma av "hela" mitt hjärta!

    SvaraRadera
  2. TACK! Du anonyme ..för din önskan

    SvaraRadera
  3. Tack fina Inger..
    Önskar dig en omtänksam helg också och hoppas att allt är bra..
    Tack för att du tittade in och kom snart tillbaka kram Nicki

    oj oj vilken fin blogg du gjort tck för att du delar med dig av allt...

    SvaraRadera
  4. GOD morgon och TACK för dina fina ord'Var rädd OM dig Kram

    SvaraRadera