fredag 27 december 2013

SÅ VAR DEN DÅ ÖVER för det HÄR ÅRET

JULEN..

Mycket har hänt under min frånvaro från bloggen

Bl.a har vi som brukligt..firat lilla julafton HÄR i Grannäs
barn.. med respektive och så barnbarnen
Det som vi brukar göra efter den riktiga julaftonen
i samband med att barnen skjutsar hem mig efter firningen i stan
Men i år blev det lite omkastningar av olika skäl

Många fina praktiska julklappar fick jag
Bl.a ett par LÄTTA stövlar med stålhätta
som skyddar mina fötter och är snabba att ta på och få av..toppen

På själva julafton REGNADE det..
och vägarna blev ÅTER SÅPHALA
Och den snö som lagt sig och som jag varit så glad över
Mest för hästarnas skull..försvann i ett naffs

Och årets jultradition gick av stapel..nere vid Nydalasjön
i blåst och ett tilltagande REGN
Ett jubileumsfirande..då det var 15 år sedan som traditionen startades

av ett gäng kompiskillar..som troget hållit den vid liv genom åren

I år var det premiär för äldsta barnbarnet som VILLE prova på

OCH hon gjorde det och ville göra det mer..fler gånger
Men det fick räcka med ett dopp..den här första gången
Lillebror fick frågan om inte åxå han ville ta sig ett dopp
Nää sa han jag skall vänta tills jag fyller 6 år
Mormor fick åxå frågar
och hon svarade.. att det fick vänta tills hon blev sjutti

Men dottern tog sig frimodigt ett dopp
Det största motståndet är JUST innan ..men när man gjort det
känns det bra..var vad hon sa
Men jag hade ingen större lust att pröva ändå


Jultomten kom på besök och yngsta barnbarnet kände direkt igen mannen bakom masken
Något som tog längre tid för de vuxna att lista ut
Det var de små detaljerna han såg..

NU längtar hästarna och jag EFTER SNÖ..

Hoppas NI ALLA haft en lika underbar jul som jag haft
Och att ni tagit er fram ...på säkra fötter och hjul

och så vill jag TACKA KJELL och SIV som tagit hand om mina hästar
medan jag firat julen i stan
Och så ett TACK till Kjells bror Sten
Som jag och ett gäng hundar.. fick lift med hem







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar