torsdag 27 februari 2014

LIV å RÖRELSE

Blåsten är här..med sig i natt hade den någon minusgrad eller två
När jag tittade nu
kl tio i 4.. var det 0..men det känns kallare
i den griniga råblåsten

Blev väckt halv tre av en orolig hund
Så jag till att klä mig
För att gå ut och kolla..då var ute
Man vet aldrig vem av skogsvandrarna
som tar sig en tur förbi hus och stall
Och samtidigt ..NÄR jag nu liks var på benen
ge hästarna en sudd hö..före
Inget djur såg jag till..inga spår heller

Än sover björnen
Men säker kan man aldrig vara på de
Och Inte på så mycket annat heller i den här världen

Lodjuret..närmare bestämt två
en större och en mindre har gått förbi här i skogs- byn
Det ÄR fantastiskt mäktigt och spännande
Vetskapen om ..att dom och andra vilda djur promenerar omkring här i skogen
En dag sammanfaller deras och min väg..det är jag säker på
hoppas bara att kameran är med mig då

Otroligt många last-bilar har kört förbi i den mörka och tidiga timman ..
hörde en till nu
Dom är nog uppe i 6-7 stycken OM jag hållit räkningen rätt
Det är inte många som annars rör på sig vid den här tiden

Hästarna är utsläppta
Så nu väntar ett glas fil på mig..sen kaffe
Och idag är det bageribildax..

Önskar er alla en glädjeberikande dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar