söndag 16 februari 2014

UPPLADDNING inför SNÖBLÅSTENs efterlämningar

2011/2

Det blåste kalla vindar igår..med snöis som sved i ögonen i motvinden
fast det inte visade någon kyla på tempmätaren
Så kändes det kallt i ansiktet

Det blåste på ett sånt sätt
ATT till och med Kajsa som är höglupsk
INTE ville äta av det utlagda höet
Inte heller Jupiter

Det som jag lagt ut i lilla hagen DIT jag flyttat dom
Då jag tänkte att det skulle blåsa mindre där
Men dom bara stod och tryckte i ett hörn


Så då förstod jag att dom behövde få komma in
Och ifrån blåsten

Som har hållit igång HELA natten i sällskap med snön
Så när jag klev ut till mörkret kl 4 ..för att ta mig till stallet
Var det snöskyffling som gällde

Därför beslöt jag mig för att bara ge hö till hästarna
och vänta med utsläppet nån timme till
För det har kommit MYCKET snö och det blåser nu åxå
om än lite mer försiktigt

Men först skall jag ladda upp min kropp med energi
Havregrynsgröt och en kopp kaffe på det..innan jag ger mig ut igen
Till den väntande snön,hästarna,mockning och hagkoll
Det blir en naturlig motionsrunda idag ..med lillskyffeln
och i etapper
För det har jag fått inse
Att är man som mig.. behöver man ta till don efter person
Ni vet det där med batteriet
som det gäller att inte tömma för fort

Hoppas NI alla får en härlig söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar