måndag 10 mars 2014

DET VINER KRING HUVUDET


Det blåser milda vindar..
Så tystnadens alla olika ljud..
orkar inte ta sig fram
genom den kraftfulla blåstens dån

Dofterna sprids ut
så det är svårt för mina djur att lokalisera dom

Varifrån de kommer
Så dom är mer på sin vakt

Själv har jag märkt en tempoförändring.. i mitt framfartssätt
Men så har det tagit en helkostas massa tid åxå och många bakslag
Innan jag fick huvud och kropp att samarbeta
och få mitt invanda beteende och ALLA mina motstridiga känslor
att ge vika
för de sunda förnuftet

Märkte det när jag skulle lada in veden,som Jan kom med igår
(för att jag inte ville..att Sune och Olga skulle behöva göra det)
Fast jag hade bråttom..skyndade jag mig inte
Utan delade upp högen i etapper..
Ni kan tro det känns skönt..att jag lyckades behålla kontakten med huvudet
och att det nu är gjort
OCH att jag åter igen fått märka..
att kroppen tagit.. ytterligare några fram-steg..BARA DE

Önskar er alla en härlig start på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar