lördag 15 mars 2014

MAN HAR DET INTE ROLIGARE ÄN MAN GÖR SIG



Jupiter är en mysig och uppfinningsrik liten häst
SOM ibland får mig att muttra på honom ..över hans olika tilltag

Men jag kan inte annat än le och beundra hans "bus"
Han ser ju till att det händer saker och ting
Och får mig att tänka till ..HUR jag kan överlista honom
ÄN har jag INTE lyckats..han är klurig den lilla rackaren

Han välter ut hinken med vatten..som jag burit dit
OCH fast den är välfylld
så fixar han att lyfta upp den från däcket
Och fast jag prövat olika sätt att sätta fast hinken
BÅDE ute och i boxen..klarar han av att få ner den ..
eller upp

Av barnen fick jag nu en STOR rund och rejäl gummibalja
NU då ..kommer han att gå bet.. tänkte jag
För att välta den där baljan med allt vatten i
DET fixar han aldrig
Men tror ni inte på sjutton att han klarade av även den

Sen tror jag att han tävlar med sig själv
När han skall till att göra sitt mer hårda utsläpp
då han försöker pricka in de utskjutande "kulorna " i däcket
(han har även gjort det ute)
För var än däcket ligger..så är nästan alltid ..skiten mitt i
Han har hajat det där med
ATT MAN HAR DET INTE ROLIGARE ÄN MAN GÖR SIG

Har försökt lära honom att sparka fotboll ..det Kajsa kan

Men se än har han inte förstått samspelets fördelar
Ty han fuskar och biter tag i bollen istället
Men han kommer helt SÄKERT att så småningom..komma på det

När hagen blivit mer isfri skall jag sätta igång
och träna honom och ge Kajsa en påminnelse träning

Hoppas lördagen blir till STORT nöje för er alla

2 kommentarer:

  1. Inte ens om vi skruvar fast hinken i väggen kommer vi kunna överlista den där lilla illbattingen, tror jag (men det är tur han är så söt) ;)
    Hoppas solen lyser på er i skogen, ha en underbar dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Elin..Nää du har nog rätt men jag tänker ändå inte ge upp att försöka klura ut nya sätt Kanske..kanske en dag så Jaa nog är han söt alltid och börjar det brännas.. då han inser att det han gjorde inte var så bra Då sträcker han fram mulen och skall pussas ..han kan sin sak :)..blåsten har envist hängt sig kvar..men nu när jag klev ut genom dörren för hästutsläpp höll vden sig borta och ett vackert månljus lyste upp den tidiga morgonen Hoppas DU får en härlig Söndag KRAM

    SvaraRadera