söndag 2 mars 2014

RENGÖRING å STYRKEUPPLADDNING



Min yngsta dotter och jag såg en film tillsammans
Stormfulde Höjder.. efter Emily Brontes klassiska roman
En dvd som jag skickat efter från Ginza som hade rekordrea
Vad jag tyckte om filmen ..är en sak
Men det som kom att bli allt tydligare för mig
var det jag inte visste fanns inom mig
men som uppdagades i de "mörka".. delarna av filmen
särskilt i början
och som gav mig en rejäl uppväckarsmocka när den var slut
Över mina egna tankar som dök upp..
släpandes på fördomarna förutfattade tongångar

Filmen har fått många goda omdömen
bl.a mästerlig,storverk,en upplevelse
Och nog var DEN DET..mästerlig
Genom sättet att filma på..som vi i början blev lite frustrerade över
dottern och jag
Då skuggor och mörker dolde det uppenbara
Det som överläts åt oss betraktare att fundera på

Det blev en lärdom och en rengöring av det ingrodda
Som jag inte trodde fanns kvar..utan lämnat mig för länge sedan
Kontentan
Alltså en mycket sevärd och stark film
Med alla sina olika infallsvinklar av känslor och tankar
Och så ..det den så uppenbart satte fingret på..mina egna tänkta tankars känslor

Så är det VASALOPPET idag..som gjorts möjlig
TACK vare ALLA entusiaster och arrangörer ..
som lagt ner ett sjuhelsickes jobb..för att allt skall funka
även i år.. trots att vädret inte hjälpt till
för att underlätta för arrangörerna,som gör ett fantastiskt jobb
LYCKA till ni åkare och arrangörer ..må era krafter hålla hela vägen fram

Det här är min styrkeuppladdarlåt..på hög volym

En trevlig Söndag önskar jag er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar