söndag 9 mars 2014

TREVNAD I MALBERGSSTUGAN


Ro ro..nu får jag skaffa mig en liten båt
att ligga i..och guppa omkring med
i det rofyllda vattnet och filosofera över livet
För nu har det blivit en liten sjö av smältvattnet
Det är första året ..av de snart fem jag bott här
som det varit så här mycket vatten
BLÅSTEN var åxå i farten IGÅR och visade upp sina kraftfulla muskler
Med andra ord var det ett ett riktigt vårväder
När vi alla drog iväg till Malbergsstugan

Promenerade dit..gjorde några.. på den finpolerade och halkiga skogsvägen
som var och varit upplogad denna vinter
till glädje för hundarna,mig och många flera..mer skogsvandrare
då det åxå gått att använda sparken

Därför kunde de flesta som kom..köra bil ända fram till stugan


NJÖT av de goda semlorna..gjorde vi alla som synes :)





Några höll till ute..

Några inne i värmen..
NÅGON var i sitt esse
och bjöd på sig själv..säger inte vem
men han fick oss att både skratta och le
och drog med oss.. i sitt busenergipåslagsflöde :)

Runt 34 stycken var det som kom

Ett HJÄRTLIGT TACK säger jag till er kvinnor
Som bakat alla GODA semlor
Och till snöbortforslaren Rune som gjorde det möjligt
ATT
utan besvär ta oss fram.. och in till stugan
Och så eldaren som fick upp värmen i stugan innan alla kom
Och till er ALLA som var där..som bidrog
till att vi fick en trevlig samvaro i MALBERGSSTUGAN..även i år
Det är en otrolig by jag bor i..om ni nu inte råkar ha hört det förut
Och så en sak till..jag klarade av det som jag inte var helt säker på
ATT jag skulle klara av
Sååå segern är min..jag VANN matchen.den över mig själv
.12/03
Önskar er ALLA en segerrik och GOD dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar