lördag 1 mars 2014

VIDVINKLAD HELG


På skogsturen igår..
flög en rovfågel förbi.. ovanför mitt huvud

Och ekorrarna verkar vara i friartagen..
eller så hade de haft en vild storfest i skogen
Ty det kryllade av spår i snön efter dom

Ett spår gick inte riktigt att identifiera
Det var större än ekorrarnas och rundare..men mindre än lodjurets
har några aningar.. som jag i samspråk med Siv kom på vem/vilka det kunde vara
Men då jag inte säkert vet..låter jag bli att yttra mig om den saken

Och så rävspår förstås...och vilddjursdoft
och jag tänkte
Vad viktigt det ÄR att stanna till lite då och då

För tänk vad mycket man missar.. att se,höra och uppLEVA
om man bara rusar förbi med tunnelseendet påkopplat

Det som man inte tänkte på då..när man bara kutade på
För att hinna med..det man ändå inte hann

Det gäller ju det mesta i den här världen

En mysig och vidvinklad synfältshelg önskar jag er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar