söndag 27 april 2014

FRIHETENS SKOG

I dag på förmiddagsskogsturen .. med hundarna
Hängde kameran med mig
För det mesta gör den det..men det händer tyvärr
att huvudet lämnat tankeverksamheten därhän..
då fötterna är snabbare än tanken hinner med
Det jag såg å fotade var
Som det verkade... en nyvaken lite större groda

Inte helt färska BJÖRNSPÅR


Myrorna som var i full färd med att få ordning på och i sin stack

Den ståtliga stenen med sin trädinramning

En blank och stilla Å.. med en sol som speglade sig i vattnet
På hemvägen vid bron
En mörkare och något mindre groda..
som sökt skydd.. i skuggan av brokanten




SENARE på eftermiddagsturen.. träffade jag på det här paret vid bron
så det kanske var friaren hon väntade på..eller så var det tvärtom
Grodan som satt i skuggan


Glömde bort att fota älgspåren efter skogsvägen

Tänk er ..jag bor här i Grannäs med skogen till granne
Där de större och mindre vilda och fria djuren håller till

Varje dag är nyfikenhetens spänning påkopplad
För jag vet ju aldrig vad jag kommer att få se och uppleva

Någon djurpark..eller nationalpark behöver inte jag uppsöka
För att få uppleva de vilda
Nää här strövar dom fritt.. i sitt rätta element
I FRIHETENS variationsrika skog

Önskar er alla en GOD NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar