lördag 12 april 2014

NÄR BEHOVET KALLAR


Igår när jag kom hem med bussen från STAN
Fick jag se EN kraftfull regnbåge
och så en lite svagare ..en bit ifrån
som gav himmelen en extrakulör av färgskimmer

Så magiskt vackert


Att sen hästarna gnäggade välkomnande till mig

förstärkte myskänslan några snäpp till


Medans jag umgåtts i glädjens samklingande närvaro
med barn och barnbarn och en hundvalp.. i några dagar
Tog Anton hand om djuren första dagen
Sen tog Kjell vid..
Det är en stor ynnest..att dom FINNS och ställer upp
det ger mig en frihet..när behovet kallar

TACK Anton..Kjell och Siv för ert bistånd
Som ger "luft" under mina fötter..

Öm och stel är jag än ..
i muskler och i mun och så lite blåslagen
efter mitt ofrivilliga fall..

Men med övermodet i sällskap och med tanketrådarna frånkopplade
Kan jag ju inte annat säga ÄN
att jag hade tur i oturen..fast det vete sjutton
om jag kan säga OTUREN när DUMHETEN var inblandad
För otur betyder ju.. att man inte var/är med-skyldig
som i mitt fall... då jag själv medverkade till det uppkomna
Genom att låta sturskheten ta makten och kontrollen över förnuftet
Och då gick det som det gick åxå

Det är en STRÅLANDE morgon här..kl 7 var det minus 4 grader
Snön den försvinner allt mer och den underliggande marken
framträder allt synligare
LJUVLIGT..ljuvligt
Så har min dotter fixat till min kamera
SÅ NU funkar den igen..BARA DET

Önskar er alla en UNDERBAR Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar