måndag 14 april 2014

RIKA UPPLEVELSER


Morgonen bjuder på en gråmulen himmel.. med fukt i luften
Och det är plusgrader som råder
Så nu lär den kvarvarande isen... få det svårt att hålla sig kvar
HUR mycket den än försöker klamra sig fast vid marken


När jag tog skogsturen med hundarna igår

Var skogsvägen på sina håll.. slipprig och lerig
Medans den på vissa sträckor..där solen har det svårare att leta sig fram
Där skuggorna stannar kvar längre..där låg isen än kvar
OM än i lite åtgånget skick

Kråkorna kraxar och skriker och jag fick sällskap av en
som jag snackade med..på kråkors vis
Då tog den till andra tonarter..som inte så ofta låter sig höras
och som jag inte kunde härma..kanske såg den mig som en konkurrent
Då det råder en tontävlan bland fåglarna nu

Älgspår fick jag se ..på två ställen.. några större och några medelstora
Det gör mig glad
Som jag berättat om tidigare..
såg jag de första åren... som jag bodde här i Grannäs
älgar dyka upp här och där i skogen
Såg dom vid skogskanten.. när jag satt på på broutkik
Men i år har dom varit osynliga..har dom blivit färre
Eller är det vädret som har påverkat deras vandringsrutter


Hur som är mina dagar fyllda med rika upplevelser
Det önskar jag åxå er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar