onsdag 14 maj 2014

> :) <


Det knorkar och kväker med variation

Det plaskar och har sig i det vattenfyllda diket
Och det hjälper föga HUR försiktigt jag än smyger mig dit
för att försöka få en bild..så hör dom mig ändå

Tycker dom skulle vara så upptagna och fokuserade
på vad dom håller på med ...att dom inte skulle höra mig
Men icke.. de är snabba och på sin vakt..i sitt rätta element

När jag tittade efter IGÅR kväll..
låg där ägg i det vattenfyllda diket

Ni skulle bara höra dom..det är mäktigt
Som med allting annat HÄR i skogen

Efter skogsvägen däremot..DÄR jag ibland stöter på dom
Är dom långsammare än långsammast och väldigt utsatta
och har därför ingen chans att klara sig undan de hjulburna
Brukar ibland flytta dom åt sidan ...MEN
Hittar dom ändå överkörda..
Lite sorgset är det allt
Dom har ju knappt hunnit vaknat upp ur sin vintriga slummer
innan ödets mörker slår till

Ha de BÄST...denna ljuvliga Onsdag

2 kommentarer: