söndag 4 maj 2014

DUNDERBRÄNSLE


Morgon är kall och enligt meteorologerna
kommer det även idag
att bli det samma som det var igår
och några dagar före det
Nämligen snö,hagel och så en sol på det i mellanrummen
som ger liiite värme
innan blåsten dyker upp med jämna och ojämna mellanrum
och får luften att kännas "vintrig" igen

Ett väldigt variationsrika vädret ÄR det då
Något annat kan man ju inte säga..än JUST det

Själv har jag annat i tankarna än vädret.
Fast det kanske inte verkar så

Jag skall nämligen börja min första dag med intagandet
av flera dagars LIVSELIXIR..nämligen BJÖRKSAV
Fick en flaska av min dotters svärfar... när dom kom
Så nu ni..
Det kommer att bli spännande dagar framöver
Att få se och känna
HUR det kommer att påverka mig
NYTTIGT är det i vart fall..kanske rena rama dunderbränslet

Hittat OM björksav i Wikipedia
"Björksaven innehåller, förutom vatten
främst kalium, kalcium, magnesium och socker
Sockerarterna i saven är huvudsakligen xylitol, även kallat björksocker
totalt 2-3 procent.
Äppelsyra är den viktigaste syran i björksav
och är varifrån den får sin syrliga smak.
Utöver det innehåller saven proteiner, aminosyror och enzymer".

En ROGIVANDE och HÄRLIG Söndag önskar jag er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar