onsdag 28 maj 2014

EN HÄNDELSE-RIK DAG


Min granne Kjell fick hjälp av ANTON och stortraktorn idag

Han grävde bort och fyllde på och fixade till marken
Där Kjells lada står..för att ge ett uppsving till grunden

Allt som händer här runtomkring hästhagen
Fångar alltid hästarnas intresse

Som... när jag SEN tog cykeln
för att ge frikoppel till var och en av de tre stora hundarna

Jaa då skulle ni sett Jupiter

INTE för att han är ovan med mig på cykeln..nää
Utan för att hundarna fick springa med
Har ju som gjort ett uppehåll med hundcyklingen ..efter fallet
Men kände att NU var det läge

Jupiter..han drog igång med full fart över åkern
Det var ett ren fröjd att se honom i action

Kajsa brydde sig inte... UTAN fortsatte lugnt med sitt ätande
Fast Jupiter på alla sätt och vis försökte få igång henne

TILL SLUT lyckades han ..efter ha ångat omkring runt hela hagen en bra stund
Ni skulle sett dom ..
särskilt Jupiter som fick mig att skratta..med alla sina krumbukter
Där han sprätte iväg ...FULL av LIVSLUST
TRÅKIGT har jag ALDRIG....det ser djuren till


GOD NATT..SOV GOTT



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar