måndag 5 maj 2014

på PLATS /FLOTTEN


Det första jag såg NÄR jag kom ner till sjön
var ett svanpar som låg och vilade uppe på land ..nära sjökanten

av en glittrade och relativt lugn sjö

som visade upp sig.. när jag i sällskap med Kjell och hans bror Sten

äntrade flotten för att fota det ditsatta taket
som nu var på plats

"Herrarna" i en "bollande" diskussion om var motorns nya plats skall vara
Det är många detaljer att tänka på
inför flottens framfart på sjön
ISEN
DEN som låg kvar vid min förra foto-sessionen
Då Siv och jag hjälpte till med transporten av takstolen ner till sjön
Hade vinden vänt riktningen på och med stor kraft blåst iväg
Till andra sidan sjön
Dit där Siv och Kjells brygga var..som den slet sönder

Det här är vad som blev kvar
Det har aldrig hänt tidigare.. berättade Kjell
Att isblocken.. med vindens hjälp-- ställt till det så här

Önskar er alla en härlig nystart på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar