söndag 29 juni 2014

FESTEN var IGÅR men HAN FYLLER IDAG

På den gyllene tronen

får nu Sivs och Kjells son ta plats
Den man får inta... när man blir 50

En riktig höjdarfest hade anordnats
HEMMA på hans syster Harriets och hennes man Rogers vackra gård
för att fira denna vänliga mans så viktiga dag
Hans fru Geraldin hade tillsammans med sina vänner lagat till
en storslagen middag ...med smaker från när och fjärran
Sånt som jag aldrig ätit förut ..som sushi..men det smakade bra
Precis som allt annat som bjöds oss... från det magnifikt uppdukade och fyllda borden
Tyvärr strejkade min mage..
Trots idoga och påträngande övertalningar..innan jag hann prova allt




Underhållning blev vi och så bjudna på ..i form av sång,tal och dansuppvisningar

Siv och Kjell höll en hjärtansfyllt tal till sin son

Måste kännas underbart att få höra hur älskad,värdefull och viktig man är
Från sina föräldrar
Men och så av sina barn..som dottern som sjöng ..med en vacker stämma
Den sång hennes far brukade sjunga och nynna på under hennes ..och brors uppväxt

OCH från sin fru som sjöng en kärleksfull låt med inlevelse till sin man

Så och från släkt och vänner som var där

Vädret då..hur var det ..joo himmelen var blå och solen var framme
Men en kall vind gjorde entré..mellan de värmande stunderna
Då man behövde ta på sig en extratröja
Men glädjevärmen inombords DEN kunde inte den taskiga vinden rå på

På gården fick jag och så träffa de "coola" grisarna ..OCH
den lilla påfågelungen..som tydde sig till Harriet..
Bland det "vackrare att få uppleva..är ett djurs fulla tillit till en människa
som det känner sig trygg med..
Det fyller då mig med en slags värmelyckokänsla

Att göra ett besök på Harriet och Rogers gård..väcker inspiration till liv
och tänder en längtans gnista


En helt fantastisk och minnesrik kväll var det
Mycket jobb var nerlagt..SÅ...TACK säger jag till DIN FRU som ordnat till festen
Till alla som hjälpte till
Till Harriet och Roger
Och till ALLA er andra som bidrog till trevnaden

Men först och främst till födelsedagsbarnet..
GRATTIS och ett riktigt VÄLFYLLT å GOTT NYTT VÄLGÅNGSÅR önskar jag DIG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar