måndag 14 juli 2014

UPPVÄCKT av TVÅ SKÄLLANDE HUNDAR



Blev väckt av två skällande hundar kl kvart över två
Man vet aldrig vad man kommer att få se när man öppnae upp dörren
Nyfikenheten går snabbt igång ÄVEN om övriga kroppen
inte riktigt vaknat ur sin fasthållna sömn

Sobella kom något skärrad upp på bron..den svarta katten
Som såg ut som Siv och Kjells sprang snabbt förbi

Och från skogsvägen mot Malbergsstugan hördes räven "skälla" IHÄRDIGT och INTENSIVT
Undras på vad

Riktade kameran mot ljudet
För man vet ALDRIG vad som kan fastna på bilden... som jag inte ser
MEN de blev inga "framträdande bilder om jag så säger
Förmodligen hade min kropps alla delar inte full vakenhet
Ty bilderna blev det inte mycket av att se

Lite mer mulen är morgonen
Det har varit tal om regn OCH nog skulle det behövas
OCH nog önskar jag att det faller ner ...I riklig mängd
DÅ skall jag vandra i regnet
och bara njuta... av det blöta livselixiret
201207
Förresten..inte att förglömma
Igår såg jag en pytteliten rävunge på vägen..så FIN
Då jag skulle försöka smyga mig fram med kameran..för att få en bild
Hade den alla sina sinnen i full beredskap
Så innan jag hann trycka av...var den försvunnen
MEN det var en mysig upplevelse att bara få se den

:)
Det gäller att ta vara på varje stund av ALLT det sommaren bjuder på
Ty snabbare än vi anar är vintern här

Önskar er alla en mysig start på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar