fredag 18 juli 2014

ALDRIG för GIVET

I natt har sömnen dykt upp i skov
Det vill med andra ord säga
att jag sovit och vaknat om vartannat
Då det är mycket som är i rörelse ... bland mina tankar och känslor

Så kl 3 fick det vara nog och jag klev upp
FÖR att möta den tidiga morgonen och se vad den hade att bjuda mig på
Den var lätt dimgrå,småfuktig,myggrik...med en sol och variationsrik himmel

Strax efter 4 gick jag en tur med Biggles..då mötte vi en ung hare
och en räv som spatserade omkring på vägen
För att kanske hitta något skrovmål..det som bilarna lämnat efter sig

Biggles..han såg mer förvånad ut över harens uppdykande
Han har enligt min vetskap INTE stött på någon tidigare
Lite skällande passade han på att utföra
Man måste ju sätta sig i respekt
Men kommer gör han NÄR jag ropar

Sen såg jag någon uppe.. bredvid ladugården..som rullade runt
det var Christinas katt
Som åxå hon gör sina raider förbi här..lite då och då

Hörde en spillkråka låta
och det lät som den blev lite förnärmad eller upprörd över mitt härmningsförsök


Måtte jag ALDRIG sluta förundras..Aldrig tappa bort de jag känner
Aldrig TA något eller någon för GIVEN

Önskar er ALLA en GIVANDE dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar