torsdag 31 juli 2014

HÄRLIGT UPPVAKNANDE

När jag i tidig morgontimma gick ut med hästarna
till nedre hagen
Fick jag se en mörk gestalt borta vid vägen
Åt Grönåkershållet till
Så jag in efter kikaren och kameran

Nu har den väl hunnit sticka sin kos..innan jag är tillbaka
Tänkte jag och tog skyndsamt in hundarna
Men icke
En bild jag fått
Den stod kvar och kollade nyfiket in hästarna och mig
ÄLGEN
En ko..som när den sen tog sina stora gracila förflyttningssteg..in i skogen
Kom där en till efter..
Som tydligen stått i bakgrunden och bidat sin tid..osynlig för mig i kurvan

Tyvärr blev det ingenting av bilderna
Skulle behöva en kamera som klarar av snabba ryck i stundens fotohetta

Strax efter ..när jag lagt ifrån mig kameran på soptunnan
för att koppla på strömmen till hagen ..kom där en räv över vägen
från samma plats som älgarna
Så jag stod kvar en stund..med tankar på en annan stor och mörk varelse
Kommer det en så kan de komma fler..man vet aldrig

Det blev ett härligt uppvaknande för mig
i den milda.. men gråmulna morgonen

Önskar er alla
ett lika härligt uppvaknande till denna NYa spännande dag'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar