lördag 19 juli 2014

KÄRLEKSFYLLD SORG


Det som pågår inom mig nu..är eftertankarnas reflexioner
Om livets olika skeenden
Som påminner mig om
VIKTEN .. av det den här dikten VILL säga

"En NY DAG
Att använda rätt
Fylla med LIV
VETA
Efter dagens slut
Att jag inte missat
BLIND
Gått igenom denna dag"


Begravningen efter "farfar"...som var igår..var sorgset kärleksfylld
Och som jag skrivit om i utsiktsposten"..så tog jag inte avsked
För när någon gett näring till själ och hjärta
Så existerar inget avsked
FÖR den människan har för alltid sin fasta boplats inom en/mig'
TACK för ALLA vackra och glädjefyllda minnen DU gett mig i gåva

Under ceremonin..i det lilla kapellet
Blev och så min mor... och barnens farmor
KÄNNBART närvarande


Några... av alla som var där..hade jag inte träffat på 20-30 år
Men när man möts igen ..finns ingen tid..bara ett MÖTE




Sen har och så gumma..Kjells häst gått till sin vila

Denna stora...alldeles speciella häst
Som jag haft den stora förmånen att få lära känna

Var RÄDDA OM ER och VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar