måndag 21 juli 2014

LIVSKRYDDNINGens SMAKRIKEDOM

Söndagen kom dragandes med åska

Under dagen gaddade molnen ihop sig
Och gav till slut ifrån sig... BLIXT och DUNDER
Turligt nog höll den sig undan..
när jag var stationerad nere vid loppisstugan

Vissa saker är bara inte särskilt eftertraktade


Fast jag ofta kikar runt bland allt det som finns på byns loppis
Blir jag alltid överraskad..
för när jag gräver och plockar bland grejerna
hittar jag åt det jag inte såg förra gången
Även om nya saker tillkommer undan för undan
Så finns det små gömmor här och var
Man måste ge vissa saker TID..för att hitta åt det
Ungefär som med människor..
Och lika glad blir man..när det händer
Då man hittar åt de där fina.. guldkornen

Rejäla plastsäckar hittade jag ..så och ett rengöringsmedel
Som ALLTID behövs
En biltvättsvamp och så en hemsydd nostalgikjol för en tia
Linnea som var på besök med sina föräldrar hittade åxå sina fynd
denna mysiga lilla väna tjej

Att sen få sitta ner på altan och fika
i samspråk med alla trevliga människor
höra motorbåtarna nerifrån sjön..se islandshästarna som betar nedanför
Har jag sagt det förresten.. Att fikat kostar bara en TIA
och då får man kaffe.te eller saft och så hembakat till.. DET NI
ALLT DET..Ger en bra livskryddning för hela dagen

Önskar er alla en generös och TID-GIVANDE DAG

2 kommentarer:

  1. Inger-Sofia..
    Ja visst är vänskapen en heöllande känsla och det det är underbart med vänner som dig kram Snow White

    SvaraRadera
  2. Hej..det var fina ord att höra TACK för dom och för besöket Kram

    SvaraRadera