söndag 13 juli 2014

LOPPISFYND å SPRUDLANDE SMITTSAMHET


Dagen som varit IDAG... har åxå den varit varm

Kl. 11 tog jag den vita friheten
och rattade fram till Sivs infart
För att plocka upp henne..för vidare färd till loppis
Det gäller att vara i tid där..för att få vittring på det nytillkomna
innan någon annan hinner före

Som idag blev några assietter
som väckte upp minnenas lukter,smaker och känslor
För såna här assietter har jag ätit på... en gång i tiden
Lycklig på ett alldeles speciellt sätt blir man
När man får se det man minns från förr
Sätter man faten ovanpå varandra blir dom synligt gröna
Vart och ett för sig...syns inte det lika tydligt
30kr fick jag ge för de 6 dyrgriparna...



Vi var många där... som fikade och fyndade

Som här Dan..en alldeles oanvänd jacka som kostat över 700 kr
Den fick han för 40 k

Min hyresvärd var på ett sprudlande humör..ett sånt som är smittsamt

Han hittade åt några alldeles speciella solglasögon
Som han var riktigt snygg i...allt klär ju en skönhet sägs det ju :)

Mellan 11 och 14 varje Söndag är byns loppis öppet
Nästa Söndag är det min tur att stå där..och Turligt nog gör Christina mig sällskap

Önskar er alla ett fint avslut på veckan och en underbar start på nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar