torsdag 17 juli 2014

I SIN EGEN VÄRLD

Då jag igår morse.. 20 i 7 var på väg hem..
Från skogsturen med hundarna

Såg jag DEN.. obekymrat komma promenerandes.. RAKT emot oss
Helt i sin egen värld
Fullt upptagen med samma sak som hundarna

(njaa Biggles mer i lektagen..mellan doftinsläppen)
Nämligen med att "lukta" av och identifiera..
vem..vilka som varit på besök under natten
eller kanske hitta sig något ätbart efter vägen

Så varken hundarna eller räven såg varandra..bara jag
Som till slut gav ifrån mig en liten varningssignal
Då den började komma allt för nära
Så den lilla räven skulle hinna undan INNAN hundarna fick syn på den

Det är "mysigt" att vara vaken i tidig morgontimma
och bara gå omkring
ALLTID är det någon eller något som fyller mig med en stilla livsglädje

DET har ni väl ALDRIG hört mig säga tidigare :)

Sen var ÅSKAN åxå på ett besök här igår och med sig hade den ett REJÄLT störtregn

Och jag... har tagit ytterligare ett steg till.. BORT ifrån den förlamande åskrädslan
För igår STÄDADE jag i skåp och lådor
Har alltså kommit så långt
Att jag inte bara sitter still i ett hörn
Utan kan GÖRA något..fast åskan mullrar på där ute

Sakta men säkert..
tar jag allt mer..ett större BESTÄMMANDE kommando över rädslan
Nästa fram-steg.. hoppas jag BLIR ..att VÅGA fota BLIXTEN
När den visar upp sig

Idag är solen tillbaka..HUR länge den tänker stanna den här gången
Det vet jag inte..men ett VET jag...
Och det är..att man inget säkert vet.. om någonting
Det är därför viktigt att varsamt "krama" OM ..varje liten stund

Önskar er ALLA ..en riktig OM-kramande toppendag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar