fredag 25 juli 2014

VATTENBRIST å BREDARE KÖRFÄLT

Var på en cykeltur IGÅR för att få vind i håret och svalka till kroppen
OCH för att kolla bäckar och åars vattentillgångar'

Som har minskat rejält

Marken skriker efter vatten
Så och hästarna som är URLESS på de bitska vampyrerna
Så ÄLSKAR värmen
Och dyker därför upp så fort den tidiga morgonen gett sig av
då kommer dom i mängd ..de envetna blodsugarna

För mig med händer att slå med ...ÄR det nog jobbiga med deras attacker
Värre är det för hästarna ..särskilt för Kajsa

Varje morgon..när jag mockar.. får jag bära ut den..eller dom
För ibland är dom två
Den trogna stallbesökarna GRODORNA
Men det verkar som dom begriper det NU
Att jag skall hjälpa dom ut
För nu sitter de stilla i spaden
Dom är kanske inte så dumma ändå..de där grodorna
Man skall ju inte ha förutfattade meningar
Men ibland lirkar dom sig in..utan att man är medveten om det
Varje gång det sker ..vare sig det gäller folk eller fä
och jag får städa ut och omvärdera det mina tankar omedvetet medvetet tänkt
Så känner jag mig friare..lättare till sinnes :)joo det är sant
För alla onödiga och förutfattade meningar..
ger bara ett enkelspårigt tänk och enögt seende och tyngd till kroppen
Det är bra med ett brett körfält..

Det blir en HET dag IDAG och SÅ

Önskar er alla en uppfriskande dag i värmen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar