söndag 3 augusti 2014

DET RULLAR PÅ


Skogsvägen..den jag oftast promenerar efter
Har blivit..ur mina ögon sedd..som rena rama landsvägen
Den har fått en utökad bredd
och Nytt gruslager
Det har rasslat,skramlat och dammat.. då maskinerna och bilarna rullat på

Anar mig till att det är avverkning på gång i skogen

Då brukar vägarna få sig en avhyvling och bli lite mer omhändertagna
Inte mig emot..med upprustningen av vägen menar jag då
För när trafiken drar igång
får jag söka mig andra vandringsstråt
Då det dammar och ryker rejält efter lastbilarna och de snustorra vägarna
Turligt nog finns det rikligt med kringelikrokvägar runt ikring mig
Sen ÄR... ÄVEN om jag går efter den nybreddade skogsvägen
De hjulburna förarna väldigt hänsynsfulla..så där finns inget att klaga på
Det har ju varit avverkningar förr här i skogen ..efter vägen.. där jag går

SEN...Igår eftermiddag
Blev jag bjuden på grillning i Norrfors
På deras sista grillkväll för i år
Dom gör det bra..för det krävs en hel del arbete ..både FÖRE under tiden och EFTER
Ty vi är många som kommer och kön är lång till matbordet
MATEN är/var GOD
Och så fick jag lära känna nya trevliga människor
Med andra ord ..jag hade en toppenkväll

Som avslutades med ett dopp i "Tattarviken"
Och ett trevligt kvällsbesök av en jättefin räv
TACK till DIG...som drog ut mig ...och förgyllde min kväll


Önskar er ALLA en underbar Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar