fredag 22 augusti 2014

HUVUDLÖST

Vissa dagar
ÄR såna där dagar som man borde hålla sig HELT lugn och stilla på
Såna där dagar då allt bara jäklas
SÅ här var det
Först fick armen sig en smäll..då den var ivägen
När jag skulle slita upp den motstridiga boxdörren
Sen var det huvudets tur
När jag skulle plocka upp ett koppel från golvet
och lyckades med det helt otroliga ATT smälla i huvudet i dörrhandtaget
vid uppgången av huvudet
Vilket gav mig en bula och huvudvärk DÅ stressens hastighet var inblandad
Sen när jag drog iväg till Bjurholm för lite inköp bl.a till Kjell
då han ju skulle fylla år
Hängde inte huvudet med UTAN jag höll på att köra iväg
FÖRBI kassan med den lastade matvagnen
Men insåg halvvägs vad jag höll på med
Jaa jag säger då det..
Sen var det veterinärens tur att få ett besök
Med bara en timmes sömn i bagaget..då en hund mått dåligt under natten
Styrde jag kosan 7 mil bort för en koll
Hunden fick efter provtagning stanna kvar för dropp
Och då jag hade de andra djuren att tänka på STYRDE jag kosan hemåt
under de 4 timmar han skulle få stanna kvar
Då höll jag på... att BÅDA gångerna köra på en räv
Men den klarade sig undan med blotta förskräckelsen.. så och gjorde jag
När det så var dax för hämtningen av hunden
Förbarmade sig min kompis Sten över mig och körde mig dit
Vilket jag med lättnadens stora tacksamhet tog emot ..den gåvan

På vägen hem stannade vi till vid Lögdeälven
I ett gråmulet väder som VÄNLIGT nog inte släppte ner något regn

Där vid Lögdeälvens strandkant.. höll dom till Socialdemokraterna med sin årliga grillning
En FIN och uppsluppen stämning rådde bland deltagarna

Och med riksdagsmannen Isak From från Norsjö som huvudtalare

Siv,Kjell,Laila och Dan var dom som SOM så många gånger för
fixat till allt matnyttigt till grillningen..NI GÖR DET FÖRBASKAT BRA

I flottarhuset ALLDELES bredvid skulle en berättarafton gå av stapeln.. med början kl 7
Det hade varit trevligt att lyssna på
Men jag ville hem med sjuklingen
Och till övriga djur.. som väntade på min hemkomst
Som ni förstår
har jag haft två mycket händelserik dagar..som GETT mig... som ALLTID
Några efterskottstankar att klura på

Att förmana mig HJÄLPER föga
FÖR jag VET..att nästa gång som sömnbristen och oron sätter in
Blir huvudet åter rensat.. på DET som förra gångens erfarenheter gett mig
av insikters lärdomar
För stressen är en jäkel på att sabotera det
som man så klokt tror man lärt sig

Önskar er ALLA en STRESSFRI dag och HELG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar