lördag 16 augusti 2014

MODELLERBART ÖVERSKOTTSKAPITAL

2012
NU när jag skall ut på surströmmingsgalej
vill jag ju snofsa till mig så gott det går
Har man tur... som jag har.. ATT ha två döttrar
Som ser till att uppdatera sin mor när det gäller det här med kläder
Som så mycket annat här i världen
Så har jag ju lite att välja på.. när det gäller utstyrseln
För dom kommer med kläder
och då jag inte är så stor..kan jag ha det mesta

MEN när dom dök upp med tajts av jeanstyp..som Elin skickat med
Såna där snäva saker
Som bara jag drog dom över fötterna
gav mig kvävningskänslor..så dom åkte snabbt av mig
Huvvaligen att ta på sig så snäva byxor.. som jag inte kan röra mig i
Nää jag gillar kläder som ger STOR rörelsefrihet
Så sa jag NEJ..aldrig i livet att jag tar på mig dom
MEN dom gav sig inte ..PROVA
Jaa tänkte jag Vad har jag att förlora ..mer än en erfarenhet mindre
om jag inte testar
OCH jag blev glatt överraskad..för när man väl klämt in kroppen i byxorna
Kunde man modellera det rörliga överskottskapitalet.. som man ville

För vid uppfarten av tajtsen... följde det med upp
Väl där kunde jag fördela och modellera det
där det fanns ett utrymme att trycka ner det i
DÄR ser du sa dottern som var på plats just då
När jag kom ner efter att ha klämt in kroppen i byxorna
Att du kan ha dom..det blev ju snyggt
Så det blir nog kanske tajts och en tunika till det..KANSKE
När jag åker för en träff med byssborna och surströmmingen
Man kanske kan vänja sig med lite mindre utrymme
När man nu har den fördelen som äldre
att kunna fördela det rörliga överskottskapitalet
lite hur som och vart man vill

Fast nog skall det bli skönt sen ATT få svida om till kläder
med lite mer utrymme
Tänk ändå vad en kropp kan förändras med olika kläder på
Det har sina fördelar där och såå..att bli äldre :)






3 kommentarer:

  1. När jag läste överskriften så tänkte jag att nu har du gett dig in på den politiska banan... men det var ju modevärlden du gett dig in på!
    I vilket fall så gav det mig ett mycket gott skratt!
    Men det är ju så med livet -det gäller att modellera med det man har så att man känner sig vacker och fräsch! För vem vill se ut som en överjäst död sill!?

    SvaraRadera
  2. Vi ses vid de överjästa sillbordets GOdoft.

    SvaraRadera
  3. Skratt..nää precis.
    .Så illa är det inte med mitt överskottskapital..det är ärligt och gott förvärvat här i Grannäs :)
    Går en sista prov å sittrunda nu..innan jag går till klädbeslut

    SvaraRadera