måndag 25 augusti 2014

PÅ RÖRLIGA 4-BEN

Har haft min yngsta dotter på besök i helgen
Som alltid ÄR väldigt givande och skrattfullt

Lördagen..bjöd oss på härligt väder

Söndagen däremot kom med ett ihärdigt regnande

När jag sen på söndagskvällen skjutsade dottern till Bjurholm
För vidare färd med bussen till Umeå
Fick vi möta EN älgko med kalv
Älgkon sprang över vägen alldeles framför oss
Kalven..den stod villrådig kvar på andra sidan
Därifrån kon kommit
Och bara några hundra meter längre bort sen
stod TVÅ fjolårskalvar vid vägkanten
Dom ÄR mäktiga och vackra att se på..ÄLGARNA

På hemvägen tog jag det liiite lugnare..då jag ingen tid hade att passa
För dom är på rörliga förflyttningsben när skymningen börjar ta vid
De skogsboende


Lite sorgsen blir jag ändå å älgarnas vägnar..
När jag ser dom så fulla av liv
och jag VET vad som snart kommer att drabba dom '
Vad som är på gång i våra skogar
när älgjakten drar igång
VET allt det nödvändiga och praktiska med älgjakten..MEN ändå

Björnjakten ..den ÄR igång nu
I grannbyn..1 mil bort har dom skjutit en liten björn
Kanske är det den som varit på genomgång i skogen nÄRA mig

Och morgonen som är här NU..visar upp ett grådisigt "ansikte"

Och jag önskar er alla en UNDERBAR start på veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar