lördag 2 augusti 2014

SEMESTERTUR

Igår fick jag följa med en god vän.. på en semestertur
Efter vägar kantande av en vacker natur
Som bjöd på många såna där.... åååå så vackert

Över långsträckta och forsande vatten
över små och stora broar gick vår färd
Genom byar med hus av olika slag...några som gav tankar på
ATT så DÄR skulle jag vilja bo
Fram till Hällnäs ... där jag fick träffa TRE underbara personer
Två vuxna och en charmig fyraåring
Som alla bjöd på sig själva och delade med sig av sina rika tankar
Som triggade igång mig.. av glädjen
För vad handlar livet om..EGENTLIGEN...är det inte att GE av sig själv
Berika andra med sina tankegångar.. som detta par gjorde
För HUR skall man annars kunna lära känna varandra
När tiden är kort och avståndet ibland långt



Som ni förstår..blev det ett givande möte
Så TACK säger jag till er FÖR GOD MAT och många VARMA livstankar
Som jag ÄN lik en karamell suger på
Och TACK till DIG som tog mig med... på denna underbara semestertripp


När sen hemfärden tog vid..
mörknade himmelen och ett rejält störtregn med kraftig åska gjorde oss sällskap
Läskigt var det..MEN jag BLUNDANDE INTE..
när de många å kraftfulla blixtarna dök upp
Ett nytt steg är taget...
Kanske var det..det trygga sällskapet i bilen som bidrog :)

Morgonen som är här bjöd mig på dessa bilder



Och jag önskar er alla en underbar DAG

SEN har vi ju alla våra olika sätt att tala med varandra på
För i samverkans närvaro... i stundens möte
Kan vi alltid närma oss... och förstå oss på varandra
Även utan ord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar