torsdag 28 augusti 2014

SÖK MED RESULTAT

Gårdagen var blåsig och regnet hängde i luften
och DÄR stannande det kvar..hela dagen
Som tur var..för här skulle det plockas BÄR
Först en vända till Sivs svarta vinbärsbuskar

För att få ihop till den sylt jag lovat min son
Som diggar den och äter den till sin gröt bl.a

Efter den rensningen och kokningen
Bar det av till skogs
För att leta upp dom blåbär som Siv visste.. VAR dom fanns
Hinken blev nästan fylld

Det blir härligt att få plocka fram blåbären SEN när vintern är här på sitt besök
Och bjuda barn med respektive och barnbarn på BLÅBÄRSPANNKAKA
som dom gillar..så och jag
Alltså vanlig pannkakssmet
Spisplattan på fyran..i med smeten strö på blåbär och så socker på..efter smak
När smeten har stelnat och blåbären börjar safta sig med sockret
Då viker jag försiktigt ihop pannkakan
och lyfter upp den lika försiktigt på tallriken
För det är ett aber om det rinner ut..det sockrade blåbären
För då måste man diska stekpannan och börja om
För annars blir nästa pannkaka bränd och smakar INTE särskilt gott
SEN skall pannkakan avnjutas OMEDELBART efter upptagningen
För bästa..mesta smakupplevelse

Och JAG vaknade INTE förrän kvart över fem i morse..de ni
skönt är det att få sova oväckt..HELA natten
Under den heta perioden blev det si och så med sömnen
Så kroppen tar väl igen det den missat då
Sen så kan jag ju faktiskt senarelägga ut och insläppen av hästarna
NU när MÖRKRET är här tidigare och de mest bitska vampyrerna
har försvunnit
och då djuren i skogen
börjar synas och förflytta sig.. som mest i gryningstimman
I skarven mellan ljus och mörker
Det blir en FIN dag i dag och så

En dag fylld med uppväckande upplevelser önskar jag er ALLA

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    tack så hemskt mycket för grattiset hos mig uppskattades mycket :-)
    Här är det fina bloggar som vanligt dina sidor är jättefina och det enda tråkiga är att jag inte hinner in så ofta som jag vill..
    Önskar dig nu en härlig helg så hörs vi snart igen.. Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. God morgon nicki Det är trevligt NÄR du dyker upp och hoar till VET ju själv hur det är ställt med den där tiden..den vill aldrig riktigt räcka till Önskar dig många hoppfulla och uppfyllande dagar Var rädd OM dig Kram

    SvaraRadera