onsdag 27 augusti 2014

SOVMORGON och GLÄDJEN i FÖRARSÄTET


Solen har numer sovmorgon..så och jag
Först kl halv fem klev jag ut för att möta morgonen

Vinden var redan i farten och busade med träden och mitt hår
som jag än inte hunnit sno ihop med ett band
Kallt kan jag inte säga att det är
Men en svag känsla av höstens andedräkt kunde jag förnimma

Inga skogsvandrare var i farten.. när jag tog skogsturen med två av hundarna
Har min yngsta dotters två hundar här
Då hon gör sin praktik på lite oregelbundna tider
Är det bättre dom är här hos mig i några veckor
Medans hon gör färdig sin praktik

Sen var jag och hämtade några säckar torrhö igår... några mil bort
Det rymdes många säckar i Volvon
Fast det rymdes mycket i min lilla polo åxå
5 -6 balar bak och en i framsätet
Och jag tänker... i mitt stilla glädjesinne..VARJE gång jag startar Volvon
För att ge mig iväg
Vilken tur jag har/haft..som fått tag på denna praktiska och pålitliga bil
Som tar mig dit jag VILL när jag VILL och BEHÖVER

Så och mina barnbarns glädje..
när dom fick höra att deras mormor skaffat sig en bil

Och på hemvägen sen
på samma ställe som förra gången..träffade jag åter igen på älgkon med kalv
De andra två såg jag inte till

Önskar Er ALLA en varsamhetens milda dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar