tisdag 12 augusti 2014

SVALSAMTAL och BÄRPLOCK


Nu samlas svalorna uppe på kabeltråden
I ivriga "samtal" om "gruppering" och när det skall bära av

Flygturen från norden.. ner till varmare breddgrader
Nu när är hösten kryper på..allt närmare... och innan vintern tar vid
Dom är "pratsamma" och kaxiga..för dom flyger nära ovanför mig

Som alltid fylls jag av ett litet vemod inför deras avsked
Men vet ju att vi ses nästa år igen
NÄR nytillväxten och värmen åter dyker upp
Hoppas bara att alla klarar den långa flygturen
och alla de faror som lurar på dom lite här och var
Lycka till.. men jag hoppas ju att ni stannar en stund till
Men inte allt för länge..det gäller att ni kommer er iväg i tid

SEN så var jag i skogen igår


och plockade blåbär med mina närmstagrannar
Hittade vi några då?

Jooo och vi fyllde våra hinkar till bredden
I ett väder som fick oss att svettas
Trots den avmattade hettan..

Önskar er ALLA en dag FYLLD med tillförsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar