måndag 18 augusti 2014

TÄNT VAR DET HÄR


NU pinnar mörkret på ALLT vad det kan
Det har nu hunnit ikapp min morgontid
För i morse STRAX före 4... när jag klev ut genom dörren
Var det MÖRKT
Så jag måste numer tända kökslampan och stallampan för att se

Igår var det så dax för vedspisen att tända till ...efter sin lååånga vila
Då gårdagens natt bjudit på kallare luft
kändes morgonen råkall... både ute och inne
Då var det skönt med en brasa..att få värme ifrån .. efter morgonens sysslor

Morgonen som nu än är kvar här .. bjuder på regn och lite mer ljummen luft
Så hästarna ville INTE vara ute
När de gjort av sig nattens påträngande överflöd... kom de in igen
så jag får vänta tills ljuset gör sitt inträde
Kanske vill dom ut då
Eller så var dom HÄR Fast jag inte kände av dom..de envetna blodsugarna
Kajsa är mest utsatt..Jupiter klarar sig bättre

Men han är lojal mot sin stallkompis och gör henne OFTAST sällskap in
Åtminstone efter en stunds uppfordrande gnäggningar från Kajsa

Nu skall jag UT igen..
Förresten..det måste jag åxå få berätta
Att jag blev utskälld härom dan av en GRODA fast kanske mer åt paddahållet
Så här var det
När jag kom cyklandes efter vägen satt det en groda MITT på vägen
Så¨jag hoppade av cykeln för att få den att flytta på sig
från sin riskfyllda plats
Då skulle ni hört den..när den kväkte på
Och innan den försvann ner i diket
gav den ifrån sig ett HÖGT.. FÖR mig ..lite annorlunda ljud
Men nog kände jag IGEN tonen från en mycket MYCKET irriterad varelse
Som inte tyckte att jag skulle lägga mig i
Och det hjälpte föga att jag förklara den livsfara som den befunnit sig i
Genom att sätta sig ner MITT i vägen

Önskar er ALLA en tillförsiktens Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar