tisdag 2 september 2014

INTE NÖDBEDD

Hade börjar röja i lilla "skräprummet"
Den där garderoben under trappan..dit man slänger in lite av varje
Som man INTE får plats med ...någon annan stans
Och som man måste bli av med NÄR man är i full gång med att städa huset
Då slänger man in det DIT
Och då förstår ni ju att förr eller senare blir det FULLT där
Så jag var i färd med UTSLÄNGNINGSMOMENTET
Då jag kom på att jag behövde prata med Christina inför hovslagarbesöket
som är NU på fredag
Då säger denna kvinna

Att jag kunde komma över för en pratstund och så smaka på de kakor hon höll på att baka
Med kajennpeppar i
och så lite annat..som tex svarta bönor och choklad
Märklig kaka
Särskilt nödbedd var jag då inte
Utan tog gladeligen chansen att få smita undan förödelsen på golvet
Som skrek på mitt omhändertagande

Så jag tog cykeln och stack iväg
För avsmalning av de nybakade kakorna
Som var en ny-tändande smakupplevelse
Receptet hittade hon i nya Buffé

Innan jag sen for hem till det väntande eländet

Tog jag en titt i hönshuset


DÄR många kycklingar hade kläckts och höll på att kläckas
Man blir pjollrigt upp i gasen..när man får se dom duniga ulltussarna
Och höra..för det kunde jag

Den kyckling som höll på att picka sig ut genom äggskalet

Det är livet på en pinne det..

Sen stannade jag åxå till för att fota islandshästarna
Dom som höll sig undan kameran igår

Och svalorna har gett sig av
Och vädret var mysigt..LIKSOM det trevliga sällskapet

Önskar er alla många nytändande å ljusa ögonblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar