onsdag 3 september 2014

INVASION

I några dagar har jag haft en invasion av SPYFLUGOR
Sen jag i lördags åt surströmming..då dom följde med mig hem

Ni som ätit surströmming..eller haft annat "ruttet" i närheten
sånt som dessa varelser diggar
och som man inte ANNARS ser "röken" av på mils avstånd
Men som så fort man öppnar en surströmmimgsburk.. dyker upp i mängd
Från ingenstans kan man tycka
Dom verkar ha ett enormt luktsinne
I alla fall
Så har dessa något påflugna och inte särskilt omtyckta varelser
stannat kvar sen dess
Jaa inte bara hos mig
Det har surrat överallt där dom dragit fram
Igår när jag skulle bära ut vatten till hästarna i stallet
Höll dom till där..i fönstret
Jag hade det jag gjorde.. för att eliminera dom
Då dom bara dök upp efter vartannat i stallfönstren
Har ALDRIG varit med om liknande något år tidigare
UTOM vid surstrrömmingsätandet då förstås
Men då försvinner dom ju SEN..när den festen är slut

Flugor har det funnits i sommar .HUSFLUGOR
men inte överdrivet många
Även fast de är få ..så är dom mästare på att skita ner överallt
Särskilt fönstren är utsatta..dom som man inte hinner mer än putsa
förrän dom där och skitar ner dom igen
Så nu är jag igång med fönstertrasan.. för att ta bort deras avlämningar

Men spyflugorna..VARFÖR dom svärmat som dom gjort
Fattar jag inte..vet ju
Att många olika djur..kryp/insekter börjar söka sig sin boplatser inför vinter nu
Eller är det månne den heta sommaren och sen regnandet och fukten på det
Som påverkat deras uppdykande..lite läskigt är det allt
Får se om dom dyker upp idag åxå..HOPPAS INTE DET
Får väl ut och närmare undersöka omgivningen... OM det ligger något kadaver i närheten

Önskar er alla en sinnesmjuk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar