lördag 20 september 2014

STÖRTSKÖN HELG



Morgonen är här med dimma och en något råkall luft
HÖSTLUFT
Så ruggig att jag fick stoppa in händerna i jackärmarna


För att inte frysa..när jag tog skogsturen med hundarna
MEN
När så morgonen går över till förmiddag
börjar solen ge av sin värme
Så mitt i dan och mot kvällen är det rena rama sommarvädret
Och då är det T-shirt som gäller och tunna skor
För DÅ är det varmt
Och hästarna vill in vid 4 tiden
Frustrerade och irriterade på sviarn och annat småtyg som dyker upp
Framlockade av värmen

Och alla miljoner tankar.. har nu blivit genomgångna och slagit sig till ro
på sina respektive platser..DÄR dom hör hemma
Och jag pysslar med än det ena..än det andra
Och det känns skönt NÄR man ser resultat av det man gör
Ett lugn börjar då sprida sig
När ett och annat blir klart av det som måste göras
inför den kommande vintern

Och så vill jag önska er alla en störtskön helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar