fredag 31 oktober 2014

FÅR jag PRESENTERA

QUVINTUSSVår nya familjemedlem


Som jag hämtade i stan igår Där jag mötte upp kattägaren
Som var så bussig och kom ner med kattungen till mig
TACK!
En helt underbar liten kisse..med ett fantastiskt temperament
Fast han nyss skilts från sin mamma och sina syskon
och tyckte det var lite läskigt först
så acklimatiserade han sig snabbt
bbbbbbbbbbbbbBbarnen (som ni märker så är han i skrivartagen
Han sitter bredvid mig vid datorn)
Barnbarnen blev överförtjusta i den lilla kattpojken och han smälte ganska fort
inför deras lockelse till lek
Även de vuxna smälte inför hans stora charm
Hans mamma är en helig Birma ..pappan okänd

När jag sen gick omkring på stan ..jamade han i kattlådan
Så jag tog upp honom och stoppade in honom under jackan
och spände fast bältet runt om så han inte skulle kana ner
Där slog han sig till ro och somnade gott
Och jag såg ut som Dolly Parton..lika storbystad
En och annan blick landade på mig då jag åxå gick och småpratade
För att han skulle känna sig trygg
Natten har gått bra ..han har sovit med mig
På pottan har han gått och jag har aldrig blivit så omskött och ordentligt tvättad
som av denna lilla katt
Han har accepterat mig och jag är nu hans vän
När jag gick ut för att släppa ut hästarna fick han följa med
och sitta under jackan
där han nyfiket..men i trygg förvar kunde bekanta sig med allt nytt och alla

Så är ni intresserade av en sån här klok liten katt
kanske dom har någon kvar..men jag vet inte..men annonsen var då kvar i morse
det står "GULLIGA kattungar och Robertsfors

Här ifrån skogen..önskar vi er alla en UNDERBAR helg

2 kommentarer:

  1. Åh, jag minns när Tjårven var så där liten och han brukade ligga/sitta innanför linningen på tröjan och sova. Det var tider. Nu är han en långbent kille som varken ryms eller vill sitta innanför linningen. Men däremot gillar han att ta upp hela sängen för sig själv =)

    SvaraRadera
  2. HEJ..Lillie Hmm ja inte kan man då anklaga tiden för att vara senfärdig av sig..allt för bråttom har den att det är svårt hänga med den Den som är litet blir fort stor Hälsa Tjårven :)

    SvaraRadera