måndag 27 oktober 2014

VÅRKÄNNINGAR

IGÅR Söndag var det ett ljuvligt väder

10 plus och en nästan helt BLÅ himmel
Fast blåsten var i farten..kändes det ändå ljuvligt varmt å VÅRLIKT

Då det varit många dagar med regn,dimma och en helgrå himmel
Så njöt både kropp och själ av det härliga ljuset
Allt blir på nåt vis så mycket lättsammare..
när ljuset är närvarande i dagen ..vi behöver det
För att klara av de grå dagarna

Så hur kunde dagen förvaltas bäst.. om inte UTOMHUS


Siv,Kjell,jag och hundarna

Drog iväg till Malbergsstugan..för att grilla
och turligt nog blev jag bjuden på OBOY av mina medgrillare
För strax innan vi skulle gå ..pratade jag samtidigt med min äldsta dotter och kokade kaffe
för att ta med mig i en termos
I den distraktionen la jag på mina vanliga 2 skedar
Istället för dom 6 det skulle vara...ni förstår ju hur det smakade
Det verkar som om jag ALLTID måst göra någon kaffemiss
Är det inte kaffet,vattnet som fattas så är det något annat

Är glad över teleskopspetten som min son skänkt mig
(det som hänger på kroken)
FÖR KNIVEN som jag ALLTID annars bär på mig
lyckades hålla sig undan..väl gömd
Och jag hade vare sig tid eller lust att leta efter den

När vi sen gick hemåt..pratandes efter skogsbilvägen..hörde hästarna oss
och vågade sig därför DIT där dom annars ..inte särskilt ofta håller till
längst ner i bortre hagen mot den täta skogen till
Där de vilda har sin övergång ..nära där ..gillar dom inte att vara
OM inte jag är med och håller koll förstås eller om dom VET
av dofternas frånvaro ATT dom inte finns där

Innan jag NU lämnar er i några dagar
Önskar jag er alla ALLT GOTT och VÄL

2 kommentarer:

  1. Just sitting around
    waiting for halloween..
    Have a scary week..
    Ice Cold Hugs from me..
    Snow white

    SvaraRadera
  2. GOD morning I will give you e a melting hug :)

    SvaraRadera