onsdag 5 november 2014

en MAGISK JULSTÄMMNINGsMORGON

VILKEN underbar morgon
kl halv fyra när jag klev upp ..låg snön kvar
Fasthållen av några minusgrader

Månen lyste med full styrka så och stjärnorna
på min vandring i skog ,hage och på gårdsplan

Det infinner sig en mysig julkänsla där jag går omkring
och njuter i tystnaden
som bryts av en bil som kör förbi
Kan inte låta bli att undra VART den är på väg
Dom som väljer att bo kvar på sina gårdar..för den livskvalitet det innebär
Kan ha många mil att pendla till sina jobb
Det blir väl en vana det med..att ratta de många milen
då man vet vad man har att återvända till.. då dagen är slut
Eller kanske var det en vattenfallsbil som var ute på uppdrag
Dom har åxå sina mil att köra.. i sina jobb
Nu när maten landat i min som mina hundar och katters magar
och jag skrivit färdigt mina rader i min blogg
Är det åter dax att gå ut till den ljuvliga morgonen

Önskar er ALLA ett lika härligt uppvaknande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar