söndag 2 november 2014

FÅNGAT MITT HJÄRTA

nog får jag då skratta ..FLERA gånger om dagen
åt denna livsglada och nyfikna lilla sudd

livsglädjen.. är ju väldigt smittsam



kommer som ett skott gör han... när jag varit ute och kommer in
då snackar han ..på tonläget låter det som om han säger
var har du varit..skönt att se dig igen
när jag tar upp honom låter han som den värsta kurrmaskin

på pottan går han
men är som småbarn när han skall till att bajsa
då blir han yster och kutar runt och jamar emellanåt
då vet jag vad som är i görningen

Då behöver han ett lyft till kattpottan

sobella och han närmar sig försiktigt varandra
hon går undan och fräser ..med med nyfikenheten påkopplad

har en grind till lilla rummet som han kryper igenom
fram och tillbaka
det är hans oas och tillflykt när han behöver det

där kan han stå och kika
på så vis får han bekanta sig med sin nya omgivning i sin takt

hundarna är storligen intresserade av honom
men med en viss återhållsamhet..då han både låter och är snabb
och är ÖVERALLT

någon fegis är han inte
när jag startade dammsugaren..blev han först osäker
men stod lugnt kvar och drack ur hundarnas vattenskål
då jag pratade med honom

han har redan blivit hemtam vid datorn och har intagit Sobellas utdragslåda
Där jag ÄR är HAN..
denna otroligt charmiga lilla varelse.. som helt fångat mitt hjärta

önskar er ALLA en kärleksfylld Söndag

2 kommentarer:

  1. SöndagsHej!
    Vad mysigt det låter med din nya familjemedlem. I denna gråväders dag är det extra viktigt att skrattet och glädjen får säga sitt. och din lilla fyrfota vän verkar då verkligen vara generös med att sprida glädjens ljus.omkring sig
    Klok verkar han då vara, som redan går på pottan..
    Önskar dig och alla dina djur en livsfin söndag

    SvaraRadera
  2. HEJ du anonyme Jaa nog är han klok och full av livssprudlande energi och nyfikenhet
    Nu ligger han och sover i utdragslådan..efter en stunds lek :) Detsamma önskar vi här i från skogen DIG

    SvaraRadera