torsdag 25 december 2014

DAGEN EFTER i VINTERTID


Dagen bjuder på 18 minusgrader

En riktig vinterdag alltså ..med snö som täcker mark och gran
och jag går omkring och spankulerar
Njuter av dagen som är här
Och kastar en och annan tillbakablick på gårdagen
Hur mysigt vi hade det hemma hos min systerdotter
och hennes son
som dessutom var tomte och INTE vilken tomte som helst
Näää en humoristiskt en ,som fick oss att skratta så vi fick värmeslag
han var dessutom fulladdad med varma kramar
som han med vänliga ord därtill
bjöd oss alla 18 på... som var där och firade julen tillsammans
Med god traditionell mat blandad med vegansk och vegetarisk
En blandning kroppen blev glad av
Skjuts in till stan fick jag av Kjell och Siv
som firade en lika storslagen jul..med sina nära och kära
och hem fick jag åka med Sten som firat jul med sina
En perfekt timing för mig..TACK till er för skjutsen


Och vinterbadarna ..4 av dom ..tog sitt traditionella julaftonsdopp
nere vid Nydalasjön..i år kunde jag tyvärr inte vara med och fota

Och till er alla andra slänger jag iväg en dagen efter kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar