torsdag 15 januari 2015

PÅMINNELSENS MINNESLÅGA

Vissa saker går över mitt förstånd
Sånt som strumpor,sockar och glasögon

som alla verkar ha sitt eget liv
liksom tändstickor
som jag nyss köpt en packe av IGEN och placerar så fint i en skål
Så jag skall veta var jag har dom..när dom behövs
Men i ett huj är dom borta
Fast det nyss var fullt i skålen

Använder dom ju till mer ..än att tända i vedspisen med
Men det är märkligt det där
ATT det som jag gör i hastigheten.. kommer minnet inte ihåg
Inte heller att påminna mig om
Att lägga tillbaka tändstickorna där jag tog dom
i sin skål..när jag är klar med tändandet
Ibland klarar jag av det lääänge som med strumpor och glasögon
och känner mig riktigt stolt över mig själv
Liksom lite vuxen och ordentlig på något vis
MEN det håller inte i sig särskilt länge

Så jag får leta efter det jag behöver..när jag behöver det
Eller ha lite mer pli på mig ..ty klagan har aldrig lett framåt

Önskar er alla en GOD minnesdag

2 kommentarer:

  1. Vi brukar säga hemmavid att det är husbocken som har tagit saker som verkar ha försvunnit till synes spårlöst. =)

    Ha en fin helg!

    Kram L.

    SvaraRadera
  2. Den skall jag skylla på..nästa gång det händer..:) Önskar DIG ett fint avslut på veckan och en GOD start på nästa Kram

    SvaraRadera