fredag 9 januari 2015

UNIVERSUMS BLICKPUNKT

Månen..fast den inte var full
lyste upp... tillsammans med stjärnorna.. morgonen
så jag behövde ingen pannlampa
där jag gick omkring i den stora hagen
i den något småbitska kylan
för att lägga ut hötappar runt ikring den
i sällskap med hundarna och många
delvis färska rävspår som löpte här och där
tvärs igenom hagen

alltmedan känslor och tankar flög iväg
och jag fick känna det
som om jag stod i mitten av universums blickpunkt
Det är en häftig och ödmjuk känsla
Som stannat kvar inom mig
och jag kan känna den NU
där jag sitter och skriver och äter min grekiska yoghurt
med brännässla,nypon och mysli i
Det ni..är en bra och kraftgivande start på morgonen

Önskar er alla en energigivande morgon-dag

2 kommentarer:

  1. Tack Inger för både besök och kommentar.. Efter tre gipsbyten på eb vecka så har han själv plockat av sig gipset nu.. Jag skulle aldrig riskera min fot på det sättet men som sagt han är vuxen och gör som han själv vill tydligen.. suck..
    Tack för din sympati i alla fall kram Nicki

    SvaraRadera
  2. God morgon..hmm det är INTE lätt det där att oroa sig för vuxna som står en nära
    att hålla tillbaka sin oro och sin handlingskraft. Att vilja hjälpa..när beslutet INTE ligger hos oss Hoppas allt går bra Både med din mans fot och med dig..din oro KRAM

    SvaraRadera